Outbrain

Lebih mudah cari posting lama dengan Search Box

Oleh kerana posting saya sudah menjangkau ratusan adalah amat sukar bagi sesaorang untuk mecari terus kepada posting yang di perlukan. Untuk tujuan tersebut saya telah meletakan kotak dialog CARI di hujung atas sebelah kanan blog saya untuk memudahkan anda mencari sesuatu mengikut kata kunci yang anda fikirkan. Contoh di gambar screen shoot 1 dibawah hanya saya masukan kata kekunci CARA. blog ini akan mencari dan memilih semua posting saya terdahulu yang mempunyai kata kunci cara sahaja untuk anda pilih dan begitu juga jika anda menaip kata kunci Islam segala posting berkaitan Islam akan tersenarai. Ini akan memudahkan ada mencari posting yang anda inginkan tanpa perlu klik satu persatu atau menekan older posts beratus kali yang sudah tentu membuang masa dan menyukarkan  anda.untuk mencari hanya bahan yang anda perlukan sahaja.

Lebih mudah cari posting lama dengan Search Box

Screen Shoot 1

Untuk lebih detail anda perlu menaip terus posting yang anda perlukan seperti scren shot 2 di bawah. Saya cuba mencari posting yang pa;img lama iaitu "cara buat recover consol " ya blog ini akan terus mencari dan menyiarkan terus posting tersebut. Wahal posting tersebut adalah posting pertama saya yang berda jauh di akhir blok saya yang memungkinkan anda kena menekan older posts beratus kali bagi menemuinya. Tapi ingat jika sesuatu posting itu tak ujud di blog saya anda tidak akan menemuinya..tapi anda boleh menemuinya di lain tempat dengan menekan pada pilehan butang The Web. atau Linked From Here kerana pada pilihan pertama ianya hanya mencari posting dalam pilihan butang This Blog. selamat mencuba

Lebih mudah cari posting lama dengan Search Box

Scren shoot 2



Semoga ini membantu anda

Sumber : Komputerdananda

0 ulasan: