Outbrain

Pengarah Dortmund kekal hingga 2019

Pengarah sukan Borussia Dortmund Michael Zorc telah menandatangani kontrak baru dengan kelab itu hingga 2019.

Borussia Dortmund sporting director Michael Zorc

Zorc, 51 tahun, telah mula kerjayanya di kelab itu sejak tahun 1978 dan telah dilantik sebagai pengarah sukan sejak bersara sebagai pemain pada usia 36 tahun.
Sejak menjadi pengarah sukan, Dortmund telah merangkul tiga kejohanan Bundesliga dan satu trofi DFB-Pokal, dan kelab itu dijangka akan menjadi lebih kuat di persada Eropah terutamanya dengan persembahan yang baik dalam Liga Juara Juara musim lepas di perlawanan peringkat akhir dengan Bayern.
Zorc, yang memegang rekod sebagai pemain yang telah membuat penampilan terbanyak untuk Dortmund, memberitahu laman rasmi kelab itu: "Saya rasa kami belum mencapai tahap terakhir perkembangan kami.
"Saya anggap ia adalah tanggungjawab saya untuk cuba membina kejayaan di Borussia Dortmund dan memastikan kami mencapai puncak bola sepak Jerman dan memupuk kejayaan dalam Liga Juara Juara untuk jangka masa yang panjang."
Pengerusi eksekutif Dortmund Hans-Joachim Watzke berkata: "Michael Zorc adalah lambang Borussia Dortmund. Beliau telah di kelab ini sejak 1978 dan telah mendorong kejayaan kelab ini, sebagai pemain, dan kemudian sebagai pengarah sukan.
"Kami ingin bekerjasama dengannya untuk lima tahun lagi dan ia adalah tanda besar tentang berapa banyak kami memercayainya."
Klopp dan penolongnya akan kekal di kelab itu hingga 2018.
Dortmund kini di tempat ketiga Bundesliga, 17 mata di belakang pendahulu liga Bayern Munich dan akan bertemu Zenit St Petersburg dalam perlawanan peringkat kalah mati Liga Juara Juara.

Sumber : Foxsportmalaysia

0 ulasan: