Outbrain

Perpindahan bintang muda Jerman, Julian Draxler ke Arsenal mungkin tidak akan menjadi kenyataan

Julian Draxler ke Arsenal


Perpindahan bintang muda Jerman, Julian Draxler ke Arsenal mungkin tidak akan menjadi kenyataan biarpun ahli lembaga The Gunners pada dasarnya sudah bersetuju untuk memenuhi tuntutan tinggi 37 juta pound (RM204.08 juta) yang diletakkan oleh Schalke 04.
Pengurus Arsenal, Arsene Wenger tidak bersetuju bahawa pemain tengah berusia 20 tahun itu wajar diletak harga yang sebegitu tinggi kerana kemampuan sebenarnya belum benar-benar terbukti.
Wenger, yang memegang kuasa terakhir dalam menentukan pembelian pemain percaya, Schalke sepatutnya menurunkan harga Draxler. Rundingan masih berjalan, namun seandainya kelab Jerman itu enggan berganjak maka beliau sedia mempertimbangkan beberapa pelan kecemasan lain.
Keengganan memenuhi harga Schalke juga bermakna, Gunners berisiko kehilangan pemain muda berbakat itu kepada Real Madrid atau Manchester City yang mengikuti rapat perkembangan rundingan, malah Manchester United dan Chelsea juga dikatakan berminat.


Gagal membawa Draxler, yang turut bermain baik di posisi serangan kini meletakkan Arsenal hanya memiliki satu pilihan sebelum jendela perpindahan ditutup pagi ini, iaitu melakukan pinjaman pemain.
Terdahulu, permintaan Arsenal untul meminjam penyerang muda Sepanyol, Cristian Tello menemui kegagalan selepas Barcelona memberitahu pemain berusia 22 tahun itu bahawa dia perlu kekal di Nou Camp bagi menampung kecederaan Neymar.
Kelab London itu juga ada bertanya khabar mengenai seorang lagi penyerang muda Sepanyol, Alvaro Morata daripada Real Madrid. Pilihan lain yang sedang difikirkan oleh Wenger adalah membawa penyerang legenda Jerman yang sudah berusia 35 tahun, Miroslav Klose dari kelab Itali, Lazio.
Spekulasi bahawa mereka akan mendapatkan penyerang Montenegro, Mirko Vucinic dari Juventus mungkin tidak akan menjadi kerana tiada tawaran dikemukakan untuk pemain berusia 30 tahun itu. Gunners juga dilaporkan ada mengemukakan tawaran untuk pemain veteran Bulgaria, Dimitar Berbatov daripada Fulham. 



Artikel Penuh: © Utusan Melayu (M) Bhd 

0 ulasan: