Outbrain

Moyes: Kami sasar banyak lagi pemain

David Moyes telah menyatakan bahawa perpindahan Juan Mata "adalah yang pertama dari banyak lagi perpindahan" bagi Manchester United.

Juan Mata of Spain looks on

Juara bertahan Liga Perdana Barclays itu telah mengumumkan bahawa mereka telah melengkapkan perpidahan Juan Mata dalam persetujuan yang bernilai £37.1 juta.
Perpindahan itu akan memberi harapan baru kepada United yang sedang melalui musim yang amat mencabar - pasukan Red Devils kini di tempat ketujuh dalam liga dan telah tersingkir dari kedua-dua kejohanan domestik.
United masih melalui perbincangan dengan penyerang Wayne Rooney untuk kontrak barunya, sementara itu mereka dikaitkan dengan pemain bek-kiri Southampton Luke Shaw.
Moyes berkata selepas menandatangani Mata: "Ini adalah yang pertama dan saya yakin ada banyak lagi. Saya ingin bermula dengan pemain yang berkualiti seperti Mata.
"Saya tidak rasa yang kami akan mendapatkan pemain lagi pada bulan Januari - saya masih mengusahakannya. Tetapi saya berharap yang ia adalah yang pertama dari banyak lagi perpindahan selepas ini."
Pengurus Scotland itu mengakui bahawa perpindahan Mata adalah berita baik yang mengubah suasana di Old Trafford.
Moyes memberitahu MUTV: "Kami semua ingin mendapat berita baik, kami telah lama melalui detik yang mencabar. Ini adalah detik permulaan bagi kami, kami ingin sentiasa berkembang dan saya sedang berusaha sedaya upaya untuk mencapai matlamat.
"Saya ingin membina pasukan yang menghiburkan, saya ingin menang dan saya ingin memuaskan para peminat."
Moyes juga berkata bahawa beliau ingin meletakkan Mata dalam perlawanan dengan Cardiff nanti.
"Saya tidak sangka yang kami mempunyai peluang ini. Saya tidak rasa yang Chelsea akan menjualnya kepada kami sebenarnya.
"Saya terkejut sedikit kerana ia tidak selalu berlaku terutamanya antara pasukan dalam liga ini. Saya terkejut kerana kami telah mendapat pemain yang amat handal, pemain yang semua ingin bekerjasama dengan, pemain yang menghiburkan.
"Saya teruja untuk menyaksikannya menyarung jersi merah dan beraksi untuk pasukan kami."

Sumber : FoxSportMalaysia

3 ulasan: